Wednesday, January 13, 2010

Bengang siot....

Salam,

Kali ni aku nak luahkan perasaan aku yang tengah bengang pada orang yang suka menghebahkan hal yang remeh temeh pada org lain. Bagi aku,selagi kita boleh setle sendiri masalah tanpa melibatkan org lain,x payah la nak inform pada sume orang kesalahan org lain. Kalau kita dah mengaku silap kita dan kita takkan ulang benda yang sama lagi,x payah la sampai nak shoot email pada sume org,seolah-olah nak mengaibkan kita. Dan tentu kita akan terasa hati, seolah2 kita dah wat masalah besar.

Kalau ikutkan hati,mcm2 hal boleh complaint pasal keja dia yang kucar kacir tapi aku xde pun nak shoot email kat bos nak menjatuhkan dia. Kita bekerja ni biarlah happy n xyahla nak berlagak bagus. Mcm dia je yang wat keja elok n x sedar diri sendiri lebih byk wat kesilapan dari org lain. Xde manusia yang sempurna dlm dunia ni,so x payah la menjadi manusia yang boleh bertongkat langit,bagaikan dia akan hidup kekal selamanya.

Aku x suka nak marah2 orang tapi aku cume x puas hati kalau ada org yang suka menjatuhkan orang lain. Okla,terpulgla pada korg untuk menilai post aku kali ni. Semoga kita sentiasa muhasabah diri kta dari asyik mencari salah org lain.

Hanya terkilan,
-MaZz.

No comments:

Post a Comment